reklama

Knihoholik

Pokladám knihy za naše najcennejšie dedičstvo, za niečo úžasné, hmatateľné a pritom duchovne posilňujúce. Existuje neskutočné množstvo výtlačkov rôznych druhov a ja viem, že ich nikdy nestihnem prečítať všetky, že nikdy neprežijem všetky príbehy, ktoré niekto vymyslel. Trochu ma to mrzí...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Milujem ten pocit, keď sa môžem doma niekde pohodlne rozvaliť, uvariť si čaj a vziať do ruky môj nový objav, ktorý sa chystám preskúmať (do bodky). :) V momente, keď sa zahĺbim do knihy pre mňa okolitý svet prestáva existovať. Na tých pár hodín stratím kontrolu nad svojim životom a nechávam sa unášať príbehom, ktorý vytvoril niekto iný. Vtedy si nič neplánujem, neriešim prácu, jedlo, bývanie a nič podobné, zabúdam na to, že existuje niečo mimo knihy. 

Niekedy si dokážem vybudovať závislosť na autorovi, chcem mať prečítané všetky jeho knihy, chcela by som ich aj všetky vlastniť, ale to je trochu nákladnejšie. Chcem vedieť o jeho živote čo najviac, hľadám súvislosti a spojitosti jeho života a príbehov, ktoré opisuje. Keď niečo objavím, teším sa z toho ako malé dieťa. Premýšľam nad tým, analyzujem a v kútiku duše ho obdivujem a závidím mu. Aj ja by som chcela vytvoriť niečo veľkolepé. Napísať knihu, ktorú by som mohla uchopiť do rúk, listovať v nej a cítiť vôňu papiera. Chcela by som byť na seba hrdá a chváliť sa s tým, že som to dokázala, že som si svoj sen splnila. Zatiaľ viem, že na to nemám, že v súčasnosti nie som schopná vymyslieť text, ktorý by zaujal čitateľov tak, ako dokážu mňa zaujať texty iných autorov. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To, že niekto dokáže využiť svoju fantáziu a zachytiť svoje myšlienky na papier tak, aby to dávalo zmysel, aby vytvoril svoj vlastný svet, aby postavy v knihe ožívali je fascinujúce. Zachytiť príbeh tak, aby čitateľ s napätím čakal je pre mňa umenie, nenahraditeľné. Myslím si, že sa v súčasnosti neprejavuje dostatočná úcta a obdiv autorom, ktorí dokázali úžasné veci, vytvorili diela, ktoré sú nadčasové a majú dušu. Väčšia pozornosť sa venuje niekomu, kto pohrabe seno v "telke" a v živote nič iné nedosiahne. 

Kniha pri tom môže byť naším sprievodcom a pomocníkom, môže nás sprevádzať na cestách, spríjemňovať dlhé chvíle čakania a pri tom všetkom nám niekedy dokáže odovzdať mnoho informácií (na posilnenie ducha). Milujem knihy, chcem spolu s nimi utekať od reality a dúfam, že druh knihoholikov nie je na vymretie ... :)

Katarína Džubáková

Katarína Džubáková

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Chcem mať voľnosť a slobodu, snažím sa získať svoj vysnívaný život. Ako väčšina mladých ľudí zisťujem, že v našej krajine sa sny plnia veľmi ťažko, takže zháňam kufre :) Zoznam autorových rubrík:  vzťahySúkromnéNezaradenéZdravie

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu