V zdravom tele zdravý duch

Autor: Katarína Džubáková | 1.6.2014 o 22:00 | (upravené 10.8.2014 o 16:50) Karma článku: 3,88 | Prečítané:  929x

Keďže môj článok o pátraní po slovenských potravinách mal na moje pomery celkom úspech, rozhodla som sa napísať o ďalšom zámere v rámci môjho stravovania. Z každej strany sa na mňa valia informácie o nezdravej strave, o toxínoch a chémii, ktorá je v jedle prítomná. Čím ďalej, tým viac a viac riešim to, čo si do svojich úst vložím. Začala som selektovaním potravín podľa krajiny pôvodu a v poslednom čase sledujem aj prospešnosť jedla pre môj organizmus. 

Svoj mlsný jazýček som nechala zájsť až tak ďaleko, že je čas na drobné obmedzenia. V prvom rade sa snažím obmedzovať cukor, vraj sa z neho priberá :-), neviem či je to skutočne pravda, veľmi tomu neverím, ale čo už... Nezachádzam do extrémnych odriekaní, ale zbavujem sa cukru vo veciach, ktoré mi nechýbajú, napríklad v nápojoch, kde je cukru viac než dosť. Keď som si podrobne preštudovala zloženia džúsov, ochutených minerálok a sladených nápojov, tak sa mi z toho zatočila hlava. Namiesto nich sa dopujem čistými minerálkami, vodou z vodovodu, alebo „limončelom“, ktorého príprava je pomerne jednoduchá. Stačí Vám na to jeden veľký džbán, jeden citrón, čerstvá mäta, voda a náhradné sladidlo (napr. stevia), ktoré trošku zmierni kyslosť nápoja.

Keď sa mi podarilo odvyknúť si od nápojov, ktoré ma sprevádzali dlhú dobu, pustila som sa do pečiva. Ešte sa mi nepodarilo zriecť sa ho úplne, ale vyhýbam sa tomu bielemu, radšej sa snažím nakupovať tmavé a vďaka okoliu sa pohrávam s myšlienkou bezlepkového pečiva, ktoré nám menej škodí a nenarastá z neho pneumatika na bruchu.  Domácu pekárničku už máme zapadnutú prachom, ale možno nastal čas ju znova zaradiť k členom kuchynskej domácnosti.

Mojim ďalším krokom v zdravšom stravovaní bol kokosový olej. Už dlhšie sme zvažovali jeho kúpu, ale odrádzala nás jeho cena. Kým liter klasického slnečnicového, alebo stolového stojí do dvoch eur, ten náš stál 6,50, ale myslím si, že to stojí za to. Som o jeho kvalitách presvedčená a teším sa z toho, že je vyprážanie zdravšie. Tento kokosový olej neobsahuje cholesterol a je vhodný na studenú, ale aj teplú kuchyňu. Dôležité pri jeho výbere je to, aby bol zbavený vône, inak bude každé vaše jedlo voňať kokosovo, čo by mohlo predstavovať malinký problém, ak zvažujete vyprážaný syr, alebo hranolky. 

Aktuálne nám začína sezóna čerstvého ovocia a zeleniny, na čo sa veľmi teším, pretože paradajky, jahôdky, alebo patizón od rodičov zo záhradky sú na nezaplatenie. Vďaka nim si znovu o trošku viac vylepším jedálniček a zostáva mi už len dúfať, že sa prinútim behať a častejšie cvičiť a môj cieľ       „zdravšie telo“ bude na dosah. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Prieskum: SaS predbehla v preferenciách SNS, do parlamentu by sa dostalo aj KDH

Ak by sa parlamentné voľby konali počas predchádzajúceho víkendu, súčasná koalícia by v parlamente získala 69 mandátov.

BLOG TRANSPARENCY INTERNATIONAL

Ťapáková zarába viac ako minister, no nemáte právo to vedieť

Právo na súkromie je dôležitejšie.

PLUS

Prečo treba chrípku vypotiť?

Mnoho ľudí netuší, čo znamená zvýšená teplota a prečo je pre telo vlastne užitočná.


Už ste čítali?