reklama

Pátranie po slovenských potravinách

Aj Vy v poslednej dobe riešite čoraz viac krajinu pôvodu svojho jedla? Vyhýbate sa kúpe produktov z krajín, ktoré boli namočené do rôznych potravinových škandálov? Ak áno, tak sme na rovnakej vlne. Niekedy riešim pri nákupe skutočnú dilemu, sondujem a hľadám, preberám a študujem a zaberá mi to dosť veľa času. Nechcem viac podporovať lacné a možno nekvalitné potraviny, ktoré k nám dovážame. Nechcem si zničiť zdravie iba preto, aby som ušetrila na potravinách. Práve vďaka tomu mi nakupovanie potravín trvá omnoho dlhšie, ako tomu bolo v minulosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Zaumienila som si, že sa budem snažiť kupovať iba naše, slovenské potraviny, nanajvýš tak z Čiech, alebo Maďarska. Niekedy to predstavuje výrazný problém, teda ak chcem papať zeleninu a ovocie aj v zime. Nepatrím medzi ľudí, ktorí sa venujú zdravému životnému štýlu, zdravému jedlu. Rada si doprajem pochúťky, ktoré sú vyprážané, alebo inak „nezdravo" pripravené, ale držím sa pravidla : „nezdravo, ale kvalitne!!!"

Samozrejme, že nakupujem v supermarketoch, ale svoju pozornosť zameriavam na tuzemské produkty, na jednej strane si myslím, že je pri nich väčšia šanca na kvalitu a keď ani to nie, tak aspoň podporím našu ekonomiku J. Najhoršie je zohnať mäso a mäsové výrobky. V tomto nedôverujem ani našim hydinárňam, lebo aj oni musia plniť plány a zvyšovať zisky, obávam sa, že je to na úkor kvality. Tak som sa rozhodla zohnať si mäsko z farmy. Bolo to náročné pátranie, ale stretlo ma šťastie a u nás v meste sa otvoril obchod, ktorý na 100% spĺňa moje požiadavky. Je to obchod zameraný iba na naše produkty, ale nie z veľkovýroby, ale z fariem. Dá sa tam kúpiť mäsko, ktoré bolo kŕmené bežným spôsobom, tak ako si to pamätám z detstva, mäsko, ktoré namiesto antibiotík a steroidov obsahuje železo a proteíny. Úžasné na tom je aj to, že si viem farmu „vygúgliť" a zistiť si presne, čo moje kuriatko, ktoré mám v chladničke, počas života papalo a ako dlho rástlo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moje stravovacie „maniere" sa nezameriavajú iba na mäso, ale na všetko, čo sa chystám zjesť. Či už mlieko, zeleninu, alebo ovocie. Všetko si kontrolujem a chválim môj „obchod snov" za to, že si v ňom všetko môžem kúpiť. Najradšej by som k nim pristavila dodávku a natlačila do nej všetko, čo majú v ponuke. Ale to sa mi momentálne asi nesplní, ale dúfam, že raz áno. Cena týchto výrobkov je trochu vyššia v porovnaní s tými v bežných obchodoch, ale to mi až tak neprekáža. Myslím si, že aj to je dôkazom toho, že sú tie veci kvalitné. Keďže neprodukujú tovar zázračnou rýchlosťou a vykŕmenie prasiatka, či kuraťa trvá dlhšiu dobu, tak ceny musia byť prirodzene trochu vyššie, aby sa im to vôbec vyplatilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V mojom okolí sa stretávam väčšinou s negatívnymi ohlasmi na moje názory, kritizujú cenu našich výrobkov, alebo mi iba odvrknú, že je to aj tak jedno, všetko je to rovnaké a rovnako nekvalitné. Moja odpoveď je jednoduchá, myslím si, že je určite väčšia šanca získať kvalitné potraviny z farmy, alebo od slovenských výrobcov, ako potraviny, ktoré sa dovážajú ktovie odkiaľ a ktovie v akých podmienkach. Nesnažím sa ale nikoho prehovárať a ani nikoho nútiť zdieľať moje názory. Každý z nás je zodpovedný za svoj život a ja nechcem nikým manipulovať. Poteší ma, ak so mnou niekto súhlasí, ale neodsudzujem ani toho, kto má odlišný názor od toho môjho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľmi držím palce všetkým podnikateľom, ktorí sa pustia do takéhoto riskantného biznisu a zároveň som im za to aj vďačná, pretože nebyť ich, tak my „potravinoví národniari" by sme asi pomreli hladom :-).

Katarína Džubáková

Katarína Džubáková

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Chcem mať voľnosť a slobodu, snažím sa získať svoj vysnívaný život. Ako väčšina mladých ľudí zisťujem, že v našej krajine sa sny plnia veľmi ťažko, takže zháňam kufre :) Zoznam autorových rubrík:  vzťahySúkromnéNezaradenéZdravie

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu